نکات مراقبت و نگهداری کفپوش پارکت ایزوفام

نکات مراقبت و نگهداری کفپوش پارکت ایزوفام

دو شنبه 2 فروردين 1400
13:39
ایران گو

پارکت یک کفپوش چوبی است ، به این معنی که کمی بیشتر از کفپوش لمینت به مراقبت احتیاج دارد. خوشبختانه ، راهنمای گام به گام ما تمیز کردن و مراقبت از پارکت را بسیار ساده می کند.

برای اطمینان از اینکه می توانید از کفپوش پارکت خود برای سالهای آینده لذت ببرید ، باید آن را به طور مرتب تمیز کنید .اگر خیلی کثیف نباشد ، تمیز کردن آن با آب  یا جارو برقی کافی می باشد.

اما تمیز کردن به تنهایی کافی نیست ،مراقبت از کفپوش خود ضروری است ، صرف نظر از اینکه شما پارکت را با سطح رویه روغن یا لاک الکل انتخاب کرده اید. کفپوش های پارکت روغنی باید در فواصل منظم روغن کاری شوند و حتی پارکت های لاکی محصولات مراقبت ویژه خود را دارند تا در بهترین حالت ظاهر شوند. در اینجا نحوه تمیز کردن و نگهداری کف پارکت و کف چوبی ایزوفام آورده شده است:

مرحله 1: پس از نصب تمیز کنید
پس از نصب کف ، باید آن را کاملاً تمیز کنید قبل از اینکه برای اولین بار استفاده شود . با این کار ، گرد و خاک و گرد و غبار ناشی از نصب را از بین می برید و کف را برای استفاده های بعدی آماده می کنید. ببرای تمیز کردن پارکتهای لاک لک شده ، از پاک کننده کف چوب و چوب پنبه استفاده کنید. کف باید با استفاده از پارچه ای بدون پرز ، که در محلول غوطه ور شده  مرطوب شود. برای مناطق تجاری و مناطقی که بویژه پر رفت و آمد هستند ، مانند راهروها ، آشپزخانه ها و مناطق نشیمن  که دسترسی مستقیم به خارج از منزل دارند ، توصیه می کنیم با روغن مراقبت مناسب برای سطوح روغن کاری انجام شود.

ضمناً لازم نیست که کفپوش پارکت را آب بندی کنید ، زیرا کفپوش ایزوفام آماده استفاده است.

مرحله 2: نظافت منظم
وقتی صحبت از نظافت روزانه  می شود ، جاروبرقی یا برس جارو  کافی است.  با استفاده از پارچه ای بدون پرز ، که در محلول مخصوص تمیز کردن پارکت آغشته شده، مانند تمیز کردن  اولیه بعد از کار ساخت ، کف را پاک کنید. از مواد تمیز کننده خشن استفاده نکنید ، زیرا این امر می تواند به سطح چوب آسیب برساند. ما از برخی نکات مراقبت نسبتاً غیرمعمول مانند تمیز کردن با چای سیاه مطلع هستیم.  لطفاً فقط از مواد تمیز کننده مخصوص  پارکت توصیه شده اند.

پارکت: در صورت آسیب دیدن چه باید کرد؟

هیچ کس نمی خواهد کف پارکت او آسیب ببیند ، اما متأسفانه ممکن است این اتفاق بیفتد. بعضی اوقات سنگ های کوچک کف کفش یا پایه صندلی باعث ایجاد خراش های ریزی در سطح می شود. به شرطی که خراش ها خیلی بزرگ نباشند و سطح آن به طور طبیعی روغن کاری شده باشد ، روغن گیری مجدد سبک معمولاً می تواند مشکل را برطرف کند. کافی است کمی روغن به یک پارچه نخی بزنید و روی خراش را بمالید تا دیگر قابل مشاهده نباشد. اگر خسارت قابل توجه باشد ، گزینه جایگزینی کل تخته ها نیز وجود دارد ، اگرچه این کار بهتر است توسط یک متخصص انجام شود.

برای اینکه کفپوش های پارکت خود حتی بعد از سالها استفاده به ظاهر جدید به نظر برسند ، حتی می توانید آن را سنباده بزنید (که این مورد در مورد سایر کفپوش ها مانند لمینت وجود ندارد). با این حال توجه داشته باشید که سنباده زنی گرد و غبار و آشفتگی زیادی ایجاد می کند ، بنابراین مطمئن شوید که تمام درهای ورودی را با ورق های پلاستیکی بزرگ به اتاق های دیگر بسته کنید. گفته شد ، پس از اتمام سنباده زدن ، کفپوش پارکت شما ظاهری نو و  تازه خواهد یافت!


در وهله اول چگونه می توان از آلودگی جلوگیری کرد؟
بیشترین آلودگی از بیرون به خانه شما وارد می شود و به کف زمین منتقل می شود. به همین دلیل ، ما توصیه می کنیم یک پوشش ورودی به اندازه کافی بزرگ (مانند یک درب) در ورودی نصب کنید. از حصیرهای روکش دار استفاده نکنید ، زیرا تماس طولانی مدت منجر به تغییر رنگ دائمی می شود. لطفا توجه داشته باشید که خاک ، مانند شن و ماسه یا سنگهای کوچک ، مانند کاغذ سنباده در کفپوش ها عمل می کند و
می تواند منجر به خراش ناخوشایند شود. برای محافظت از چوب در برابر خراش ، باید پایه های صندلی و مبلمان را با لغزنده های نمدی نیز قرار دهید. صندلی های اداری ، ظروف سیار و موارد مشابه  باید به سطوح نرم و استاندارد مجهز باشند. 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






شرکت کیان فام نمایندگی پخش پارکت لمینت ایزوفام در تهران میباشد که با عرضه و پخش کفپوش های این برند در حوزه دکوراسیون داخلی منازل و ادارات در زمینه فروش پخش و نصب پارکت های لمینت و ... از بهترین ها میباشد
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به نمایندگی پخش پارکت لمینت ایزوفام در تهران است. || طراحی و سئو ایران گو